Ένα ζεστό μπάνιο πριν από τον ύπνο είναι γνωστό εμπειρικά ότι συμβάλει στον καλύτερο ύπνο. Τώρα αυτό έρχεται να επιβεβαιωθεί και επιστημονικά. Ερευνα που δημοσιεύτηκε στο Sleep Medicine Reviews αναφέρει ότι επιστήμονες, σε συνεργασία με το UT Health Science Center του Houston και το University of Southern California, αφού εξέτασαν 5,322 μελέτες κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι ένα ζεστό μπάνιο 1-2 ώρες πριν τον ύπνο μας βοηθάει σημαντικά να κοιμόμαστε καλύτερα και γρηγορότερα.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά στην θερμοκρασία του νερού αναφέρουν ότι οι 40 βαθμοί κελσίου φέρνουν τα καλύτερα αποτελέσματα.

Οι θετικές συνέπειες ενός ζεστού μπάνιου

Στις θετικές συνέπειες του ζεστού μπάνιου πριν από τον ύπνο καταγράφονται, μεταξύ άλλων, η δυνατότητα να κοιμηθεί κανείς γρηγορότερα αλλά και στοιχεία που αφορούν στην ποιότητα του ύπνου. Μάλιστα σχετικά με το πόσο γρήγορα μας παίρνει ο ύπνος μετά από ένα ζεστό μπάνιο πολλοί αναφέρουν ότι κατάφεραν να κοιμηθούν μόλις μέσα σε 10 λεπτά! Αυτό είναι ένα ιδιαίτερα σημαντικό εύρημα και ένα πολύ καλό νέο για όσους αντιμετωπίζουν πρόβλημα με την ευκολία να κοιμηθούν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η επιστήμη ασχολείται συστηματικά με τους δεσμούς μεταξύ της θέρμανσης σώματος με βάση το νερό και του βελτιωμένου ύπνου. Σχετικές μελέτες και έρευνες βλέπουν το φως της δημοσιότητας τα τελευταία – και όχι μόνο – χρόνια.
Για παράδειγμα, είναι κατανοητό ότι τόσο ο ύπνος όσο και η θερμοκρασία του σώματός μας ρυθμίζονται από ένα ρολόι που βρίσκεται στον υποθάλαμο του εγκεφάλου που οδηγεί τα 24ωρα πρότυπα πολλών βιολογικών διεργασιών, συμπεριλαμβανομένου του ύπνου και της εγρήγορσης.

Το μπάνιο και ο κύκλος του ύπνου

Η θερμοκρασία του σώματος, η οποία εμπλέκεται στη ρύθμιση του κύκλου ύπνου / αφύπνισης, παρουσιάζει έναν κύκλο, ο οποίος είναι 1-2 βαθμούς κελσίου υψηλότερος αργά το απόγευμα / νωρίς το βράδυ από ότι κατά τη διάρκεια του ύπνου, όπου είναι ο χαμηλότερος. Ο κύκλος του μέσου ατόμου χαρακτηρίζεται από μείωση της θερμοκρασίας του σώματος από περίπου 0,5 βαθμούς κελσίου την ώρα πριν από τον συνήθη χρόνο ύπνου, πέφτοντας στο χαμηλότερο επίπεδο μεταξύ του μεσαίου και του μεταγενέστερου χρονικού διαστήματος του νυχτερινού ύπνου. Στη συνέχεια αρχίζει να αυξάνεται, ενεργώντας ως ένα είδος σήματος αφύπνισης βιολογικού συναγερμού. Ο κύκλος θερμοκρασίας οδηγεί τον κύκλο του ύπνου και αποτελεί βασικό παράγοντα για την επίτευξη γρήγορου ύπνου και υψηλής απόδοσης ύπνου.
Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο βέλτιστος χρόνος για να κάνει κανείς μπάνιο με στόχο την ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματος για να βελτιωθεί η ποιότητα του ύπνου είναι περίπου 90 λεπτά πριν πάτε για ύπνο. Το ζεστό μπάνιο και ντους διεγείρουν το θερμορυθμιστικό σύστημα του σώματος, προκαλώντας σημαντική αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος στο σώμα, στις περιφερικές θέσεις των χεριών και των ποδιών, με αποτέλεσμα την αποτελεσματική μεταβολή της θερμοκρασίας του σώματος. Επομένως, εάν τα λουτρά ληφθούν στο σωστό βιολογικό χρόνο – 1-2 ώρες πριν τον ύπνο – θα βοηθήσουν στη φυσική διαδικασία και θα αυξήσουν τις πιθανότητες όχι μόνο να κοιμηθείτε γρήγορα, αλλά και να βιώσετε ένα καλύτερο ποιοτικά ύπνο.

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On PinterestCheck Our Feed
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων