le-corbusier

Τι τράβηξε το ενδιαφέρον του διάσημου Ελβετού αρχιτέκτονα, ζωγράφου, γλύπτη, πολεοδόμου, συγγραφέα και σχεδιαστή επίπλων Σαρλ-Εντουάρ Ζανρέ-Γκρι, γνωστού ως Λε Κορμπυζιέ (Le Corbusier), να επισκεφτεί το Άγιο Όρος; Ποιά κοινά στοιχεία  μπορεί να ενώνουν τον βυζαντινισμό και τον μοντερνισμό που φαντάζουν, αν όχι ως άκρα αντίθετα, τουλάχιστον ασυμβίβαστα; Τί ήταν αυτό που ανακάλυψε ο πρωτοπόρος του μοντερνισμού αρχιτέκτονας στον Άθω και ποιούς συσχετισμούς βρήκε με την υπό διαμόρφωση ιδεολογία του;

Σε όλα αυτά τα ενδιαφέροντα ερωτήματα και σε άλλα που δεν γνωρίζουμε, θα επιχειρήσει να απαντήσει ο Σοφοκλής Κωτσόπουλος, Δρ. Αρχιτεκτονικής, σε ομιλία του με τίτλο «Ο Le Corbusier στο Άγιον Όρος».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο του νέου κύκλου διαλέξεων του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής Κληρονομιάς της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, την Πέμπτη 9 Νοεμβρίου και ώρα 6.30 μμ στο κτίριο της ΕΛΛΕΤ (Τριπόδων 28, Πλάκα).

Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Μετά τη διάλεξη, το Εντευκτήριο της ΕΛΛΕΤ θα είναι ανοικτό, για όσους θέλουν να συνεχίσουν την συζήτηση με φίλους και ένα ποτήρι κρασί.
(για κράτηση θέσεων: κα Κ. Βλάχου, τηλ. 210 – 32 25 245 / εσωτ. 112 )

Περισσότερες πληροφορίες: www.ellet.gr

Πέντε σημεία της αρχιτεκτονικής του Λε Κορμπυζιέ

Πέντε σημεία της αρχιτεκτονικής του, τα οποία ξεκίνησε να αναπτύσσει από τις αρχές της δεκαετίας του ’20, αφορούν στα ακόλουθα:

Ανύψωσε τον όγκο της κατασκευής από το έδαφος, που υποστηριζόταν από τις πιλοτές, με ενισχυμένες στήλες.

Αυτές οι πιλοτές, σε ότι αφορά την παροχή της δομικής υποστήριξης για το σπίτι, του επέτρεψαν να τονίσει δύο ακόμα σημεία:

μια ελεύθερη πρόσοψη, δηλαδή με τοίχους χωρίς υποστήριξη, που θα μπορούσαν να σχεδιαστούν όπως ο αρχιτέκτονας επιθυμεί,

και ένα ανοικτό σχέδιο ορόφων, που σημαίνει ότι ο χώρος κάθε ορόφου ήταν ελεύθερος να διαμορφωθεί σε δωμάτια, χωρίς ανησυχία για την υποστήριξη των τοίχων.

Μακριές λωρίδες παραθύρων που επιτρέπουν τη θέα του περιβάλλοντος κήπου αποτελεί το τέταρτο σημείο της αρχιτεκτονικής του.

Μια κεκλιμένη ράμπα που ανέρχεται από το επίπεδο του εδάφους στην ταράτσα του τρίτου ορόφου (το πέμπτο σημείο) επιτρέπει έναν «αρχιτεκτονικό περίπατο» μέσα στο κτίριο.

Όλα τα ανωτέρω μπορεί να τα δει κάποιος στη  βίλα Σαβουά (Villa Savoye, 1929-1931) στο προάστιο Πουασύ του Παρισιού.

Ο Λε Κορμπυζιέ πίστευε πως οι σύγχρονες πόλεις πρέπει να εκτείνονται προς τα επάνω και όχι προς την περιφέρεια. Ήθελε να κατεδαφίσει το Παρίσι και έβρισκε τους ουρανοξύστες της Νέας Υόρκης πολύ μικρούς. Στην «Πολυκατοικία της Μασσαλίας» πραγματοποίησε το όραμα της «κατακόρυφης πόλης». Ανάλογα συγκροτήματα έκτισε αργότερα στη Ναντ, στο Μπριέ και στο Δυτικό Βερολίνο.

Δύο σχέδια “θρησκευτικού” περιεχομένου του Λε Κορμπυζιέ

Επ’ ευκαιρίας της ομιλίας με θέμα την επίσκεψη του Ελβετού αρχιτέκτονα στο Άγιο Όρος, επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε εδώ 2 έργα/ σχέδια του (όχι και τόσο γνωστά) στα οποία αποτυπώνει εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και οπτικές Ορθόδοξων εκκλησιών.

Le-Corbusier-Dessins

Βαπτιστήριο των Ορθοδόξων, Ραβέννα: ο θόλος, 1907
Μολύβι γραφίτη, ακουαρέλα, γκουάς και χρυσό σε χαρτί
Διαστάσεις: H: 0.245m x W: 0.323m
Υπογραφή και ημερομηνία στην κάτω δεξιά πλευρά: L-C Οκτώβρίιος 1907
Επίσης αναφέρεται στο κάτω δεξί μέρος: «V siècle. / Baptistère Orthodoxes. / Ravenne. Partie de la coupole»

Σχέδιο FLC 5839
Παρίσι. Ίδρυμα Le Corbusier.

 

Le-Corbusier-Dessins-2

Γυναικεία μονή σε στυλ Μπαρόκ . Gabrovo, 1911
Ακουαρέλα σε χαρτί
Διαστάσεις: Η: 0,307 mx W: 0,395 m
Υπογραφή και ημερομηνία κάτω αριστερά: Ch. E. Jeanneret / Φτιαγμένο στο Gabrovo, Βουλγαρία 1911
Σχέδιο FLC 2853
Παρίσι. Ίδρυμα Le Corbusier.

Δείτε περισσότερα έργα του αρχιτέκτονα στο επίσημο site του Ιδρύματος Le Corbusier ΕΔΩ

Πηγή: Wikipedia, Ίδρυμα Le Corbusier, ΕΛΛΕΤ.

Visit Us On FacebookVisit Us On TwitterVisit Us On PinterestVisit Us On Google PlusCheck Our Feed