Top 20 – Βραβεία Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας 2018
Οι 20 φιναλίστ για τα Βραβεία Αρχιτεκτονικής Φωτογραφίας 2018, επιλέχτηκαν από την κριτική επιτροπή ανάμεσα σε συμμετοχές από 47 χώρες. Τα βραβεία υποστηρίζονται από το Παγκόσμιο Φεστιβάλ Αρχιτεκτονικής (WAF) και το PICSEL και χρηματοδοτούνται από τους Sto και Dornbracht.
Οι 20 φωτογραφίες που έχουν εγκριθεί θα παρουσιαστούν στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Αρχιτεκτονικής (WAF) στο Άμστερνταμ, που θα διεξαχθεί από τις 28 έως τις 30 Νοεμβρίου.
Οι νικητές των ψήφων του κοινού και εκείνοι της επιτροπής προ-αξιολόγησης για τις νέες κατηγορίες φωτογραφιών που ελήφθησαν μέσω κινητών και των προκαθορισμένων 4 ενοτήτων θα αποκαλυφθούν στο δείπνο Gala WAF στις 30 Νοεμβρίου μαζί με τον τελικό νικητή. Η κριτική επιτροπή περιλαμβάνει τον φωτογράφο Richard Bryant, τον Alan Capel, τον επικεφαλής του περιεχομένου στην αντιπροσωπεία φωτογραφίας Alamy και τον αρχιτέκτονα James Timberlake της αμερικανικής πρακτικής KieranTimberlake.
Οι βραβεύσεις, που διοργανώθηκαν ως ετήσια γιορτή της καλύτερης αρχιτεκτονικής φωτογραφίας, προσέλκυσαν συμμετοχές από 47 χώρες, με το μεγαλύτερο ποσοστό (28%) από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Πέντε φιναλίστ έχουν επιλεγεί σε κάθε μία από τις τέσσερις συνήθεις κατηγορίες: εξωτερικών χώρων, εσωτερικών χώρων, αίσθησης του χώρου των κτηρίων και κτιρίων σε χρήση. Στη νέα κατηγορία, οι κριτές θα αξιολογήσουν τις καταχωρήσεις τεσσάρων έξι φωτογραφιών που σχετίζονται με ένα αρχιτεκτονικό έργο. Στην κατηγορία Mobile για φωτογραφίες που έχουν ληφθεί σε μια κινητή συσκευή, θα υπάρχουν δύο νικητές – η επιλογή των κριτών και μια επιλογή από το κοινό. Η δημόσια ψηφοφορία είναι ανοιχτή μέχρι τις 12μμ την Παρασκευή 30 Νοεμβρίου. Μπορείτε να επισκεφτείτε το site του διαγωνισμού ΕΔΩ www.photocrowd.com/photo-competitions/mobile-architectural-photography-architecture-photo-contest-3116.
Οι φωτογραφίες που έχουν υποβληθεί αντικατοπτρίζουν την πραγματική διεθνή εξάπλωση των συμμετοχών, με φιναλίστ που συμπεριλαμβάνουν διαγωνιζόμενους από την Ινδία, την Κίνα, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ, τον Καναδά και το Ηνωμένο Βασίλειο. Αξιοσημείωτα ασυνήθιστο ήταν το ότι, δύο καταχωρίσεις εμφάνισαν το ίδιο κτίριο. Την κυψέλη, που σχεδιάστηκε από τον Wolfgang Buttress. Η φωτογραφία του Omer Kanipak με τα παιδιά ήταν στην κατηγορία «Κτίρια σε Χρήση» ενώ η φωτογραφία του Τζέφ Έντεν της κυψέλης στο χιόνι ήταν στην κατηγορία Sense of Place.
Οι εικόνες της εγκατάλειψης είναι ιδιαίτερα οδυνηρές στη φωτογραφία του Ryan Koopmans για σανατόριο της Σοβιετικής περιόδου στην πόλη Tskaltubo της Γεωργίας. Το εγκαταλελειμμένο κτίριο έχει μετατραπεί σε χωματερή, με το αδέσποτο σκυλί να είναι το μόνο σημάδι της ζωής. Η φωτογραφία του ρωσικού Robroek για έναν ημιπεραμένο σταθμό ηλεκτροπαραγωγής στο Kelenfold της Βουδαπέστης φανερώνει μια έντονη αντίθεση, καθώς η έρημη αίθουσα ελέγχου εξακολουθεί να είναι «παρθένα» με την υπέροχη γυάλινη οροφή ανέπαφη.
Οι 20 καλύτερες φωτογραφίες του διαγωνισμού ανά κατηγορία
Εξωτερικοί χώροι
Οι «Εξωτερικοί χώροι» πρέπει να είναι τραβηγμένες έξω από ένα κτίριο. Εξετάζουν τη μορφή αυτού του κτιρίου, τα υλικά και την ποιότητα του φωτός. Τι είναι ιδιαίτερο σε αυτό το κτίριο; Μπορείτε να οριστεί σε μια εικόνα; Μπορεί να δημιουργηθεί μια εικόνα που θα βρίσκεται πάντα στη μνήμη του θεατή;
Εσωτερικοί χώροι
Οι «Εσωτερικοί χώροι» πρέπει να είναι τραβηγμένες στο εσωτερικό ενός κτιρίου και να αναδεικνύουν τον χώρο ή τους εσωτερικούς χώρους, το φως και τα παιγνίδια των φωτοσκιάσεων. Η πρώτη φωτογραφία αυτού του άρθρου είναι η άλλη επιλογή σε αυτή την κατηγορία.
Αίσθηση του χώρου
Η κατηγορία ‘Sense of Place’ «αίσθηση του χώρου» πρέπει να δείχνει κτίρια ή χώρους στο ευρύτερο περιβάλλον τους και το περιβάλλον. Είναι το κτίριο χαρακτηριστικό της τοποθεσίας του; Είναι το κτίριο σε μια ιδιαίτερη περιβάλλουσα ατμόσφαιρα, ομίχλη ή βροχή;
Κτίρια σε χρήση
Οι φωτογραφίες της κατηγορίας “Κτίρια σε χρήση” πρέπει να δείχνουν κτίρια και εξωτερικούς χώρους που κατοικούνται. Κάθε κτίριο έχει συγκεκριμένο σκοπό και δημιουργεί τομείς δραστηριότητας. Αυτές οι εικόνες θα πρέπει να συνδυάζουν τη δραστηριότητα με την αρχιτεκτονική και να μην αποσπούν την προσοχή από αυτήν.